Kindernevendienst

Tijdens de kerkdiensten is er ook altijd kindernevendienst. Kinderen van vier tot twaalf mogen tijdens de preek naar hun eigen dienst. Daar horen ze ook een Bijbelverhaal, zingen ze liedjes en maken ze een knutselwerkje, tekening of bouwwerk over het Bijbelverhaal. Met de oudere kinderen doen we vaak een spel of we praten door over het verhaal. Tijdens de collecte komen te kinderen weer terug in de kerk.

De kinderen van de kindernevendienst van de Gasthuiskerk sponsoren twee Compassion kinderen:

Starlyn Perez Diaz
18 januari 2009

Woont in de Dominicaanse Republiek in een wijk van de havenstad Haina.

Hij woont daar met zijn moeder en 3 broertjes. Starlyn helpt met boodschappen doen. Hobby’s spelen met auto’s en tekenen. Starlyn is een leuk joch. Hij was erg blij met de cadeautjes en werkjes die we van de kinderen van de kindernevendienst van de Gasthuiskerk hadden meegekregen.

Soledad Motor
10 nov 2006

Ook zij woont in de Dominicaanse Republiek. Vlakbij Starlyn in de havenstad Haina.

Zij woont samen met haar moeder en 3 zusjes. Haar vader is erg ziek en woont bij hun oma omdat er niet voldoende plaats is in het huisje. Soledad helpt met schoonmaken thuis, boodschappen doen en bedden opmaken. Op school is ze erg goed in rekenen.
Houdt van tekenen, knutselen, rennen, verstoppertje spelen.

Updates: