Ds. Jelle de Kok

Geboren op 11 februari 1966, sinds 1990 getrouwd met Ineke. We zijn gezegend met 3 zonen. Waarvan 2 getrouwd. Inmiddels ook 2 kleinkinderen en wij zijn in verwachting van het derde kleinkind. Sinds 1992 predikant. Begonnen in Drachtstercompagnie (10 jaar) en daarna naar Diever (15 jaar). Naast het gemeentewerk veel cursussen en trainingen gegeven. Vanaf 2017 ontstond de mogelijkheid om dat fulltime te doen. Mijn vrouw is toen predikant in Wilsum geworden. Wij wonen in de pastorie aldaar.. Na drie jaar toch weer terug naar het gemeentewerk. Nu als ambulant predikant. Vanaf 1 aug 2020 Spijkenisse, Enter en nog steeds bij Noordscheschut betrokken. Sinds 1 juni in Bolsward. Vanuit de stichting Leven uit de Bron (zie www.levenuitdebron.nl) geef ik nog steeds trainingen aan kerkenraden. Zo ben ik ook bij Bolsward betrokken geraakt. Tevens heb ik afgelopen 1,5 jaar een predikant-interim-opleiding gedaan via de PKN.

Gemeenteopbouw is in onze tijd een uitdaging, maar mogelijk en alle moeite waard.
Bij gemeentopbouw gaat het om structureel aandacht te geven aan drie aspecten van gemeente zijn:
•onze relatie met de Heer (omgang met God),
•onze relatie met elkaar als gelovigen (gemeente als gemeenschap),
•onze relatie met de wereld waarin wij leven en werken (dienst aan de medemens).
Mijn overtuiging is dat gemeenteopbouw plaatsvindt via geloofsopbouw. En dat geloofsopbouw gestimuleerd wordt waar mensen elkaar van hart tot hart spreken met een open Bijbel. Op kerkenraden, via cursussen en in 1 op 1 gesprekken zoek ik het hart. Wat houdt die ander ten diepste bezig? En hoe kan de verbinding met de Heer en Zijn Woord gelegd worden? Naast de zondagse prediking hoop ik u zo door alle gesprekken op kerkenraden en in pastoraat als ambulant predikant te dienen totdat u een vaste predikant heeft.
Email: jelledekok@home.nl
T: 0625524481.